آخرین وضعیت مقاله
جهت استعلام از آخرین وضعیت مقاله خود، کد رهگیری مقاله را در کادر زیر وارد نمایید.


 






درباره نشریه

  

 

شکل‌گیری و بسط مفهوم پايداری، نتيجه توجه ژرف انسان امروز نسبت به آسیب‌های محيط‌زيست همچنین بروز مشکلات فرهنگی- اجتماعی و اقتصادی حاصل از رشد صنعتی است. مفهوم توسعه پايدار را می‌توان يک تغيير مهم در فهم رابطه انسان با طبيعت و خود دانست. توسعه پايدار، طراحی پایدار، معماری پايدار و مفاهیمی از این دست با توجه به شعائر نخستین‌شان، حفاظت از محيط‌زيست را با تغيير رويکرد نسبت به طبيعت مورد نظر قرار می‌دهند، ولی آنچه امروزه در محيط ساخته شده به دست انسان معتقد به مفهوم پایداری متجلی می‌شود، نوعی برخورد گسسته از طبيعت است که تنها به حفظ آن جهت بهره‌برداری نسل‌های آينده توجه می‌کند. اگرچه اصول معماری پايدار شامل گستره‌ای وسیع از روش‌های ابتدائی تا پيچيده‌ترين فن‌آوری‌های روز می‌باشد، اما مسأله مناسب بودن روش و مطابقت آن با زمينه‌های اجتماعی و فرهنگی عموم بهره‌برداران همواره به عنوان شاخصه‌ای کلیدی در این حوزه مطرح است که به دليل اهمیت شهرها در توسعه جامعه امروز جهانی و برخورداري آنها از زيرساخت‌هاي مختلف تكنولوژيكي و ارتباطي، از بحث محيط زيست فراتر رفته و ابعاد گوناگوني چون پايداري‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي را نيز در بر گرفته است.

موضوع معماری و شهرسازی پايدار از مباحث مهم در حوزه شهرسازي و معماری است كه نگاه بخش وسيعي از صاحبان ادبيات علمي توسعه شهري و طراحان معماری را به خود جلب کرده است. در کشورما، علي‌رغم فعاليت‌هاي صورت گرفته در سالهاي اخير، فقدان تجربیات علمی و پژوهشی که تبین‌کننده مفاهیم و مباحث این حوزه باشد احساس می‌شود. از اینرو  فصلنامه معماری به دنبال آن است كه با گردهم‌آوردن آرای صاحبان اندیشه، دانشگاهيان، مديران سازمان‌هاي ذي‌ربط مهندسين مشاور، متخصصان و علاقه‌مندان معماری و شهرسازی کشور، به توسعه این زمینه در کشور کمک نماید.

 

مشخصات نشریه:

شماره مجوز:  76906 (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

شماره شاپا:  5368-2476 (کتابخانه ملی ایران)

 

مدیرمسئول: دکتر امیرحسین یوسفی

سردبیر: دکتر میلاد فتحی

 

 

کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .


تماس با دفتر نشریه

تلفن: 02634453131

همراه: 09905980206

 کرج، آزادگان، ابتدای بلوار مطهری، خیابان شهید سبحانی، پلاک48، واحد4

Shij.journals@gmail.com

تلفن موارد اضطراری: 09105360230

 

پاسخگویی تلفنی:

شنبه تا چهارشنبه ساعت 9:30 تا 12:30

خارج از این ساعات پیام با شماره 09905980206:

مشابهت‌یابی مقالات نشریه

مقالات ارسالی برای نشریه، پیش از انتشار با استفاده از سامانۀ «سمیم نور» مشابهت‌یابی خواهند شد. در صورت وجود همانندی غیرموجه، مقاله در هر مرحله (حتی پس از صفحه‌آرایی) برای بازبینی و اصلاح به نویسنده مسئول ارجاع داده می‌شود. شایان ذکر است مقالاتی که محتوای آن‌ها مصداق سرقت علمی یا ادبی تشخیص داده شوند از روند داوری و انتشار حذف می‌شوند.

راهنمای نگارش مقالات

 موسسه مطبوعاتی مطالعات کاربردی شباک